آخرین اخبــــــــار

سمینارها و پایان نامه ها

مشاهده همه سمینارها و پایان نامه ها

32

اعضای هیات علمی

643

دانشجویان کارشناسی

47

دانشجویان دکتری

155

دانشجویان کارشناسی‌ارشد

2952

دانش‌آموختگان

5

گروه‌های آموزشی

...

طرح‌های پژوهشی

...

آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها

دانشـکـده هـنـر و مـعمــاری

دانشکده هنر و معماری در سال 1381 پس از پیگیری های اداری با هسته اولیه دو گروه آموزشی معماری و باستان شناسی (این دو گروه قبلاً در دانشکده های مهندسی و علوم انسانی بوده‌اند) تشکیل گردید.
این دانشکده در ابتدا با پذیرش حدود 250 دانشجو کار خود را شروع و هم اکنون حدود 920 نفر دانشجوی فعال، 33 نفر هیات علمی ثابت، 40 نفر مدرس مدعو و 20 نفر کارمند دارد.
این دانشکده هم اینک در رشته‌های باستان‌شناسی در 3 مقطع کارشناسی ، کارشناسی‌ارشد در سه گرایش و دکتری در 3 گرایش، هنرهای تجسمی شامل رشته‌های  گرافیک و نقاشی در مقطع کارشناسی و فلسفه هنر در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، معماری در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد در دو گرایش و دکتری در یک گرایش، طراحی صنعتی در مقطع کارشناسی و شهرسازی در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری مشغول به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی می‌باشد .
ریاست دانشکده در سال‌های ذکر شده بر عهده آقایان دکتر محمدی‌فر ، دکتر مترجم ، دکتر پوروقار و هم اینک بر عهده دکتر علی‌تاجر می‌باشد.

شورای گسترش آموزش عالی، سرانجام در ششم آذر سال ۱۳۵۲مجوز تأسیس دانشگاه بوعلی سینا در همدان را تصویب نمود، که پس از آن در سال ۱۳۵۳ به صورت رسمی تأسیس و فعالیت آموزشی خود را در سال ۱۳۵۵ با پذیرش حدود ۲۰۰ دانشجو، در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در ۴ مجتمع گسترش کشاورزی، علوم تندرستی، علوم محیط زیست و علوم آموزشی آغاز نمود.